Wykłady gościnne
Wykład gościnny Kornela Dulęby, Dyrektora Agencji Semahead, Dyrektora Działu Media INTERIA.PL
Podczas kolejnej edycji wyjazdu integracyjnego studentów Logistyki Międzynarodowej odbywającego się w kwietniu 2010 r. w Lubogoszczy studenci mieli okazję posłuchać Dyrektora Działu Media INTERIA.PL, który mówił o marketingu internetowym. Kornel Dulęba od początku swojej kariery związany jest z Interią i zajmuje się mediami. Studenci mieli możliwość posłuchania zagadnień związanych z kampanią reklamową dla nowo powstałego serwisu STYL.PL[koordynator: dr Dominika Salwa]
Wykład gościnny Jacka Grzędzielskiego Dyrektora firmy Salewa Polska
Od roku 2009 w semestrze zimowym studenci mają okazję spotkać się z Jackiem Grzędzielskim, Dyrektorem polskiego oddziału firmy Salewa. Jacek Grzędzielski opowiada o społecznie odpowiedzialnej działalności firmy oraz swojej własnej. Wraz z osobami niepełnosprawnymi brał on udział w wyprawie na Kilimandżaro, która okazała się międzynarodowym sukcesem (www.kilimandzaro.mimowszystko.org/). [koordynator: mgr Monika Sady]
Wykład gościnny Piotra Ślusarka – Prezesa firmy Concept Music Art
W trakcie sympozjum naukowego w Lubogoszczy w roku 2010 studenci mieli okazję podyskutować z Prezesem firmy Concept Music Art Panem Piotrem Ślusarkiem. Piotr Ślusarek opowiadał o powstaniu i rozwoju firmy, którą założył wraz z kolegami z czasów studiów, a która obecnie jest jedną z najlepszych firm zajmujących się kompleksową organizacją i realizacją wszelkich eventów (konferencji, kongresów, bankietów, imprez firmowych, koncertów, akcji promocyjnych, imprez plenerowych, imprez masowych, imprez integracyjnych, targów i wystaw oraz pokazów mody). Dyskutował także ze studentami na temat rozwoju zawodowego, zarządzania ludźmi oraz motywacji w pracy. Studenci podsumowali to spotkanie jako niezwykle inspirujące! [koordynator: mgr Monika Sady]
Wykład gościnny Magdaleny Petryniak – Dyrektorki SAPR
W Lubogoszczy na Sympozjum Logistycznym 2010 studenci mieli okazję posłuchać Magdaleny Petryniak założycielki i Dyrektorki Społecznej Agencji PR. Magdalena Petryniak opowiadała o organizacji społecznych działań PR, a także kluczach sukcesu tego typu działań. Do wielkich sukcesów SAPR należą takie kampanie jak „Lokal bez papierosa”, „RyzyKOchania”, „Pilnuj drinka” a także wiele innych. [koordynator: dr Dominika Salwa]
Wykład gościnny Magdaleny Petryniak – Dyrektorki SAPR, część II
W ramach zajęć z Lobbingu studenci mieli okazję wziąć udział w spotkaniu z Magdaleną Petryniak, założycielką i Dyrektorką Społecznej Agencji PR. Magdalena Petryniak opowiadała o kampanii lokal bez papierosa, a także kluczowych czynnikach sukcesu kampani społecznych i lobbingowych. [koordynator: mgr Monika Sady]
Wykład gościnny Michała Rędziaka – Managera Projektów Veracomp
Manager Projektów Veracomp specjalista w zakresie Digital Signage po raz kolejny odwiedził studentów naszej specjalności i opowiadał o Digital Signage jako nowym narzędziu marketingu. Na wykładzie studenci mieli okazję dowiedzieć się na czym polega to medium dotarcia do klienta, jakie są zalety i wady oraz jak wygląda rynek Digital Signage w Polsce. [koordynator: dr Dominika Salwa]
Wykład gościnny Krzysztofa Wareckiego
W ramach wykładów gościnnych Krzysztof Warecki specjalista CRM miał dla naszych studentów wykład na temat: Budowanie lojalności – więcej niż obsługa. Krzysztof Warecki opowiadał o podstawowych działaniach i narzędziach, celach i procesach biznesowych w obszarze budowania lojalności wśród klientów. Wykład był bardzo kompleksowy i inspirujący. [koordynator: dr Dominika Salwa]
Prelekcja Sebastiana Taraska – eksperta Six Sigma
Sebastian Tarasek (Black Belt Six Sigma) gościł na zajęciach z Nowoczesnych Metod Zarządzania. Sebastian jest Absolwentem UEK i nominowanym w Laurach Magellana w kategorii Debiut 2010 Konkursie managerskim organizowanym przez Korporację – Stowarzyszenie Absolwentów UEK.
Studenci mieli okazję posłuchać na czym polega proces Continuous Improvement w przedsiębiorstwach, w szczególności na przykładzie IBM Polska. Sebastian omawiał etapy zarządzania projektami wedle Six Sigmy oraz swoje doświadczenia w zdobywaniu pasów six sigmowych (Yellow, Green i Black Belt).
Dla studentów ciekawe okazały się praktyczne wskazówki Sebastiana na co postawić planując karierę zawodową. Prelegent wspomniał, że dobrze być innym od innych, czyli nieco wyróżniać się, nie bać się tego.
Przyszłym managerom dał wskazówkę, którą kiedyś usłyszał i uznał za właściwą „dobry manager to nie ten który się nie myli, ale ten którego jedna na dwie decyzje jest poprawna”. Wydaje się to zatem całkiem proste [czerwiec 2011, DS].
Z China Talent Group: Brian Li i Jakub Brachowski
China Talent Group to jedna z największych firm doradztwa personalnego na rynku chińskim. Posiada swoje biura w 70 chińskich miastach. Przedstawiciele CTG przyjechali do Polski i wygłosili wykład dla studentów specjalności prowadzonych przez Katedrę Zarządzania Międzynarodowego „o specyfice biznesu na rynku chińskiego”. Kuba Brachowski jest absolwentem UEK, od 4 lat pracuje w Chinach, jest jednym z niewielu polskich ekspertów biznesowych ds. rynku chińskiego.
Mieliśmy okazję posłuchać wskazówek jak należy się zachowywać w Chinach. Znane nam podawanie wizytówek dwoma rękami i mniej znane o wadze tworzenia sieci relacji biznesowych. Prelegenci wspomnieli o innych ciekawostkach, których robić nie należy (np.: zabierać gości do restauracji która znajduje się pod ziemią w piwnicach) bądź tez takich które są mile widziane (np.: płacenie za inne towarzyszy w restauracji – podobno ludzie się biją o ten przywilej ;)).
Ciekawostką były wszelkie informacje o infrastrukturze w Chinach, ponoć 400 km jedzie się pociągiem w przeciągu 1,5 godziny, autostrady 3-8 pasmowe „do nikąd” w głąb lądu, wybudowane z myślą o potencjalne Chin w przyszłości, ale na których obecnie rolnicy suszą siano…
Po opowieściach można przypuszczać, że Chinom jest czego pozazdrościć, szczególnie gdy bierzemy pod uwagę perspektywę jechania z południowej Polski do północnej…
Warto zauważyć że firma CTG może pomóc studentom naszej specjalności w organizacji staży w Chinach. Chętny zapraszamy do kontaktu [maj 2011, DS].
Zawód kupiec: Damian Gwóźdź z LPP (m.in. marki: Reserved, House)
Studenci uczęszczający w wykładzie Marketing w Przedsiębiorstwach Międzynarodowych mieli okazję posłuchać na czym polega współpraca z dalekim wschodem z perspektywy kupca w branży odzieżowej.
Damian Gwóźdź w sposób niezwykle ciekawy opowiadał nam o swoich doświadczeniach w relacjach biznesowych z osobami z różnych kultur dalekiego wschodu.
Studenci mieli okazję dowiedzieć się na czym polega zawód kupca i jak wygląda proces kupna oraz outsourcingu produkcji w firmie LPP, jednej z największych firm branży odzieżowej w Polsce.
Wykład został zorganizowany dzięki życzliwości Aliny Tlałki – naszej studentki – będącej ambasadorem firmy LPP w Krakowie. Alina dziękujemy! [maj DS]