Projekty z firmami

Projekt realizowany z firmą ROHLIG SUUS Logistics S.A.

W semestrze zimowym roku akademickiego 2012/2013 studenci specjalności Logistyka Międzynarodowa mieli możliwość wzięcia udziału w projekcie realizowanym z firmą Rohlig Suus Logistics S.A. Tematem projektu była  Analiza efektywności krajowej sieci dystrybucji drobnicowej firmy Rohlig Suus Logistics SA.

ROHLIG SUUS Logistics S.A. to jeden z najszybciej rozwijających się operatorów logistycznych w kraju. W 2011 r. firma znalazła się wśród trzech największych operatorów w Polsce świadczących usługi w sposób kompleksowy (Rzeczpospolita, Raport LTS). Jest to zarazem jedyna polska  spółka w tym gronie.
ROHLIG SUUS Logistics działa w Polsce od 1989 roku. Firma zajmuje się szeroko pojętym zarządzaniem logistyką i transportem. Realizuje procesy logistyczne w oparciu o transport drogowy, morski, lotniczy i kolejowy oraz infrastrukturę magazynową, szczególną wagę przywiązując do profesjonalnej i indywidualnej opieki nad Klientem. W zakresie frachtu morskiego i lotniczego firma współpracuje ściśle z międzynarodową grupą Röhlig & Co.

Po raz kolejny studenci mieli okazję skonfrontować swoją wiedzę z realnymi problemami z obszaru zarządzania
i logistyki, a ich niestandardowe podejście do problemu pozwoliło opracować rozwiązania, które mogą zostać wykorzystane przez firmę w przyszłości.
Oceny projektów dokonał Pan Łukasz Kuliński, Zastępca Dyrektora krakowskiego oddziału Rohlig Suus Logistics S.A., kóremu bardzo dziękujemy za organizacyjne i merytoryczne wsparcie w trakcie realizacji projektu. O wysokim poziomie prezentowanych rozwiązań świadczy fakt, że wyłoniono aż dwa zwycięskie zespoły, których członkowie otrzymali narody rzeczowe ufundowane przez firmę.

Był to pierwszy projekt realizowany we współpracy z Rohlig Suus Logistics S.A., jednak dotychczasowe efekty pozwalają założyć, że będzie miał swoją kontynuację w przyszłości.

Projekt z ramienia Katedry nadzoruje mgr Dominika Guja.

Projekt realizowany z firmą StrategieTel

W semestrze zimowym 2010/2011 studenci specjalności nadzorowanych przez Katedrę Zarządzania Międzynarodowego we współpracy z firmą Strategietel realizują projekt:Strategia komunikacji i budowania wizerunku firmy StrategieTel w sieci. 

Projekt stanowi poszerzenie współpracy z firmą StrategieTel, która po raz kolejny wspiera rozwój studentów specjalności Zarządzanie Międzynarodowe i Logistyka Międzynarodowa.

W ramach projektu odbyło się przedstawienie projektu studentom. Prelekcję na temat„Możliwości i potencjał nowej technologii .tel, rozwiązań na niej opartych oraz strategia wprowadzenia do użycia w Polsce” wygłosił twórca firmy StrategieTelMieczysław Mazur. 

Projekt ze strony Katedry nadzoruje: dr Dominika Salwa


StrategieTel wspiera także naszych studentów!
W ramach Seminarium Międzynarodowego organizowanego we współpracy z Uniwersytetem Ekonomiczno Finansowym z St. Petersburga firma StrategieTel sfinansowała wycieczkę naszych studentów do Peterhofu – letniej rezydencji Piotra I w St. Petersburgu. Serdecznie dziękujemy!

Projekt realizowany z firmą Selene

W semestrze zimowym roku akademickiego 2009/2010 studenci mieli możliwość wzięcia udziału w projekcie realizowanym z firmą Selene, w trakcie którego mieli za zadanie zoptymalizować wygląd i pracę sklepu w Krakowie, przeprowadzenie badań marketingowych na terenie Krakowa oraz przygotowanie strategii marketingowej firmy

Firma Selene doceniła pomysłowość i głęboką wiedzę studentów, a podsumowując projekt podkreślono, że wyniki pracy studentów były porównywalne do efektów pracy profesjonalnej firmy consultingowej.

Firma Selene posiada obecnie 39 salonów w całej Polsce oraz sprzedaż za pomocą strony www. Przedstawicielem firmy w projekcie był Pan Bogdan Sobek, który bardzo profesjonalnie podszedł do współpracy udzielając studentom wsparcia merytorycznego i organizacyjnego.

Projekt ze strony Katedry nadzoruje: mgr Monika Sady, mgr Dominika Guja, mgr Piotr Sedlak

Projekt realizowany z Grupą Żywiec Żywiec Sprzedaż i Dystrybucja

W semestrze letnim roku akademickiego 2009/2010 studenci III roku w ramach przedmiotu Logistyka wzięli udział w projekcie organizowanym przez Katedrę Zarządzania Międzynarodowego oraz Grupę Żywiec Sprzedaż i Dystrybucja, Region Południowo-Wschodni z siedzibą w Krakowie.

Studenci badali firmę w czterech obszarach:

1. ochrona środowiska – gospodarka odpadami w oddziale w Krakowie
2. logistyka – optymalizacja pracy magazynu w oddziale Kraków 
3. logistyka – szanse i zagrożenia związane z transportem zewnętrznym 
4. logistyka – określenie norm czasowych dla wybranych czynności w pracy magazynu 


W ocenie przedstawicieli Grupy Żywiec projekt okazał się sukcesem, wyniki pracy studentów zostały ocenione jako wyjątkowo kreatywne, rzetelnie opracowane oraz znalazły swoje zastosowanie w rzeczywistej optymalizacji magazynu.

Bardzo dziękujemy Panu Robertowi Bębenkowi, Regionalnemu Kierownikowi Personalnemu ds. Komercyjnych za ogromna pomoc, wsparcie merytoryczne i organizacyjne!

Projekt ze strony Katedry nadzoruje: mgr Monika Sady

Projekt z firmą Bahlsen

Bahlsen to europejskie przedsiębiorstwo rodzinne z ponad stuletnią tradycją i bogatym doświadczeniem w branży cukierniczej, marka międzynarodowa, należąca do sektora „Premium”. Wyróżnia ją doskonała jakość produktu oraz opakowania. Niemiecki założyciel przyjął zasadę: „być zawsze o krok do przodu”, która wraz z mottem: „osładzamy życie” jest myślą przewodnią Firmy po dzień dzisiejszy. Znamiennym wyróżnikiem marki Bahlsen od czasów jej powstania są nowe idee i koncepcje produkcyjne – proces ten zaczął się w 1891 roku od wynalezienia i wprowadzenia na rynek herbatników Leibniz – najstarszej i najbardziej znanej na światowym rynku słodyczy marki Firmy Bahlsen. 

Od połowy XX wieku Firma rozpoczęła ekspansję na rynki zagraniczne. Obecnie wytwarza markowe artykuły w 8 zakładach na terenie Europy i eksportuje je do 80 krajów. 3900 współpracowników Bahlsen zatrudnionych w różnych krajach wypracowało ponad 500 mln EUR obrotu. Bardzo zróżnicowana paleta produktów Bahlsen jest nieustannie wzbogacana o nowy asortyment.

Bahlsen Sp. z o. o. jest w Polsce jednym z wiodących producentów w swojej branży. Posiada dwa zakłady produkcyjne w Skawinie i Jaworniku. Oferuje swe wyroby pod międzynarodowymi markami Bahlsen, HIT, Leibniz oraz pod polską marką Krakuski.

Projekt z firmą Bahlsen był realizowany w ramach zajęć z przedmiotu Audyt Logistyczny. Zadaniem studentów jest analiza procesów logistycznych w firmie Bahlsen. 

Zagadnienia szczegółowe obejmowały optymalizację powierzchni magazynowej w magazynach wyrobów gotowych oraz opakowań, analizę kosztów dystrybucji, opracowanie koncepcji kanban dla wybranego procesu. 

Projekt trwał miesiąc a jego zakończeniem była prezentacja i obrona prac podczas Sympozjum Logistycznego 2008. 

W całości projektu brało udział 26 osób (studentów IV roku specjalności ZM), osoba nadzorująca projekt ze strony Katedry ZM (mgr Dominika Salwa) oraz 6 osób z przedsiębiorstwa Bahlsen (pracownicy działu Logistyki) pod nadzorem Marcina Chmury, kierownika Logistyki i Dominika Zająca, kierownika Magazynu Surowców i Opakowań).

Projekt z firmą Bahlsen część II

W semestrze letnim 2009/2010 studenci specjalności Zarządzanie Międzynarodowe po raz kolejny wzięli udział w projekcie realizowanym przez firmę Bahlsen Sp.z o.o. Celem projektu OPAK było opracowanie alternatywnych rozwiązań logistycznych w obrębie gospodarki magazynowej i zarządzania opakowaniami (magazyn własny z traderem i bez tradera, magazyn zewnętrzny, analiza benchmarek). Przed przystąpieniem do realizacji projektu OPAK studenci mieli okazję zapoznać się ze specyfiką działalności firmy podczas wizyty w fabryce Bahlsen w Skawinie, dokąd zostali zaproszeni przez Pana Marka Scholza, członka zarządu i managera operacyjnego Bahlsen Sp. z o.o. Studenci realizowali zadania we współpracy z opiekunami z firmy, a rezultaty kilkumiesięcznej wytężonej pracy zaprezentowali na sympozjum na Lubogoszczy. 
Jak zwykle studenci ZM wykazali się inwencją i sumiennością, czym wzbudzili podziw gości z firmy Bahlsen, którzy oceniali efekty pracy uczestników projektu. Dowodem uznania była nagroda pieniężna dla najlepszej grupy projektowej.
Koordynatorem z ramienia firmy jest Pan Marcin Chmura.

Projekt ze strony Katedry nadzoruje: mgr Dominika Guja

Projekt z LAP Development

LAPdevelopment (www.lapdevelopment.com) – jest firmą doradczą, której głównym rdzeniem działalności jest specjalizacja w zakresie marketingu strategicznego (analiza, projekty i wdrażanie strategii dla przedsiębiorstw). Firma zrealizowała ponad 100 projektów związanych ze strategiami marketingowymi dla przedsiębiorstw zarówno z kraju, jak i z zagranicy. 

Dodatkową działalnością firmy, powiązaną z jej głównym rdzeniem działalności jest organizacja wizyt studyjnych dla partnerów zagranicznych, a także organizacja wszelkiego rodzaju imprez (konferencji, eventów, etc.)

Projekt z Katedrą Zarządzania Międzynarodowego Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie został przeprowadzony w 2006 r. Przedmiotem analizy był rynek systemów klasy ERP w branży spożywczej. Badanie przeprowadzono dla niemieckiej firmy Sys-pro. Projekt nadzorowali: Piotr Maliński, Partner Zarządzający, oraz Dominika Salwa z Katedry Zarządzania Międzynarodowego

Do projektu zakwalifikowały się trzy osoby spośród studentów III, IV i V roku specjalności ZM.

Opinia studentów o projekcie: 


„Zgłosiłam się do projektu Katedry Zarządzania Międzynarodowego i firmy LAPdevelopment ponieważ spodobała mi się idea wykorzystania potencjału studentów przy realizacji rzeczywistego projektu. Co prawda zajęcia na kierunku zarządzanie międzynarodowe wiążą się z rozwiązywaniem wielu case’ów i tworzeniem projektów są to jednak sytuacje hipotetyczne. Natomiast wzięcie udziału w tym projekcie wiązało się z wykonaniem zadania pod konkretne zamówienie firmy Sys-pro. Zachęcającym również był fakt, iż praca nie kolidowała ze studiami, dodatkowo była nadzorowana przez panią mgr Dominikę Salwę.
Naszym zadaniem było zbadanie rynku systemów klasy ERP w Polsce w branży spożywczej. Opieraliśmy się na badaniu źródeł wtórnych przeszukując strony internetowe, bibliotekę, a także magazyny specjalistyczne. Następnie pod kierunkiem Partnera Zarządzającego firmy LAPdevelopment – pana Piotra Malińskiego analizowaliśmy dane i pracowaliśmy nad stworzeniem raportu.
Praca nad tym projektem była dla mnie istotnym doświadczeniem. Zwróciła uwagę na podstawowe cechy jakie powinien posiadać analityk, a mianowicie dokładność, dociekliwość, umiejętność wyciągania wniosków. Sądzę, iż rozwinęłam również swoje zdolności jako researcher, a tworząc raport przyswoiłam wiele informacji na temat samego badanego rynku.
Choć czasem nie łatwo było zebrać grupę projektową (ponieważ dla każdej z osób projekt był zadaniem dodatkowym) to cała inicjatywę wspominam bardzo dobrze i uważam, iż powinna być kontynuowana. Oby więcej tak przyjaznych studentom magistrów i firm.”

(Uczestniczka projektu Małgorzata Wojda, studentka V roku) 

Projekt ze strony Katedry nadzorowała: dr Dominika Salwa